Sidor

söndag 23 mars 2014

Långpass i Åkulla bokskogar

Idag var Selma och jag superladdade för långpass! Men först var vi iväg och hämtade ett lass hö. Kan det vara årets sista innan man släpper hästarna på bete? Hoppas på värme de närmsta veckorna så att gräset växer ordentligt!

Medan jag lastade av allt hö studsade Selma runt som en galning och skulle "hjälpa till". Det var dock mer stjälp än hjälp...

Till sist kom vi iaf iväg. Jag velade lite om ifall jag skulle köra asfalt eller välja skogen. Det fick bli skogen, det är ju så fint där!

Vi hade inte sprungit långt när vi fick syn på dessa här blommande buskarna...


Har ingen aning om vad det är för buskar, men fina var de iaf! Vädret var molnigt, pyttelite sol fick vi uppe i Åkulla, annars var det mestadels moln. Lite kall vind, men det räckte med tröja och väst. Sprang och lyssnade på fåglarna som kvittrade och bara njöt av att kunna springa.

Vi sprang förbi friluftsgården och följde banvallen halvvägs till Skinnarlyngen och genade över till Svartrå-vägen och tillbaka hem. Kändes helt ok att springa idag. Lite högre tempo, tack vare att jag håller isär fötterna mer nu. Bara go känsla hela vägen. Lite seg i vaderna dock. 16,42 km fick vi ihop idag och vi var ute i 1 timme och 41 minuter.
Gillar höjdkurvan på denna runda!
Selma blev iaf trött och nöjd efter löpturen:)

Trött vovve!
Nu är det mindre än två månader kvar till Göteborgsvarvet och jag känner mig väl förberedd såhär långt. Jag kommer att öka på långpassen ett tag nu tills jag är över 20 km igen innan jag trappar ner lite några veckor före loppet. Ska bli så kul att springa i Göteborg igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar