Sidor

söndag 16 februari 2014

Stress!

Även denna helg har tillbringats i skogen. Kvista, kapa, släpa. Det känns som om det aldrig tar slut. Just nu tar skogen betydligt mer energi än vad den ger och ibland undrar jag vad jag ska göra med den egentligen...

Samtidigt börjar jag känna en viss stress över allt som behöver göras innan renoveringen. Det är nu bara åtta veckor kvar tills vi börjar riva taket. Åtta veckor! Det är ju ingen tid alls! 

Ladan ska tömmas på gammalt bös så att jag kan stå där inne och måla fasadbrädorna utan att behöva vara beroende av väder. 

Vi måste såga ner lite björk så att vi får ved. Även om det inte gått mycket ved i år och det lär gå ännu mindre nästa vinter när huset är isolerat, så vill man ju ha ett fullt vedförråd.

Balkongen och altanen ska rivas. Tapeterna i hallen på andra våning ska ner, samt väggen där de nya fönstren ska sitta.

Och sen är det säkert en massa grejer jag glömt... ÅTTA VECKOR KVAR!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar