Sidor

tisdag 3 september 2013

Trail med GIF-tjejerna

Idag var det tredje tillfället med Varbergs GIF:s löpartjejer och trail stod på schemat. För mig som bor i skogen känns det lite konstigt att det finns skog så nära stan, men bakom sjukhuset har CK Wano och VMK varsin mountainbike-bana. Så där sprang vi idag över stock och sten. Emellanåt kom det några cyklister farandes som vi fick flytta oss för, men det gick bra!

Det var tekniskt med många rötter, stenar och kuperat och det tog rätt hårt på orken, men det var kul! Det får bli mer sådant här hemma också framöver! Det gick lite snabbt i början, men jag kom igång och på slutet hängde jag på bra. Det var jobbigt, men bra träning!

September har börjat bra med löpning en runda efter att ha lämnat bilen på service och sedan hämtade Selma och jag bilen och passade på att springa en kort, snabb runda dit. Men nu blir det vila i två dagar!

4 kommentarer:

  1. Kul att springa med en grupp, ger nog mycket energi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt kul! Speciellt när de flesta är något snabbare (kanske 10-20 sek/min) än jag och jag får kämpa lite för att hänga på. Det gör att jag inser att jag är snabbare än vad jag tror när jag springer ensam.

      Radera
  2. Kul med löpning i grupp! :)

    Tack för alla tips om göteborgsvarvet! Ska du också springa? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är riktigt kul! Jag ska också springa Göteborgsvarvet och jag sprang det i år, därför har jag koll på alla seedningsregler:)

      Radera