Sidor

söndag 8 september 2013

Sommar igen!

Denna helg har verkligen varit helt underbar! Sommaren kom tillbaka med runt 23 grader och sol igår. Dagen inleddes med en ridtur med Pelle och ponnyn. Helt underbart att galoppera över stora fina åkrar!

Efter ridningen tog jag på mig bikini och klippte gräset, rensade ogräs, klippte häcken, tuktade några buskar. Sedan tog jag en sväng med röjsågen och trimmade lite gräs/ogräs runt husen. Rätt mör i kroppen blir man, men solen ger ju massor av energi!

Idag har jag målat baksidan av garaget, sprungit långpass, fortsatt med att trimma gräs och sågat ner lite träd och buskar med motorsågen. 

Igår kväll grillade vi och käkade utomhus, det var ju fortfarande varmt och skönt på kvällen. Idag åts det söndagsmiddag och jordgubbar och glass till efterrätt, även det ute. Funderar på om jag ska ställa in utemöblerna eller se om det blir mer användning för dem...

Bättre helg än såhär kan det knappast bli i september!

Efterrätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar