Sidor

fredag 13 september 2013

Test-runda Ice-Bug Certo-L

Idag tog jag tillfället i akt att utnyttja friskvårdstimmen på jobbet till att testa mina nya skor som jag beställde i tisdags. Det var första gången jag handlade från Outnorth och det gick väldigt bra. Skorna kom igår så jag provade dem för att känna hur de satt på foten. Största dam-storleken var ju 41 och jag var lite oroligt för om det skulle räcka, då jag helst inte springer i skor som är mindre än 41,5. Helst 42. Men det verkar vara någon som bestämt att kvinnor inte ska ha så stora fötter...

Men det var ingen fara alls med storleken, de är väldigt generöst tilltagna framtill, så tårna har jättegott om plats. Ändå ser skorna väldigt små ut på mina fötter, tycker jag.
Mina jättefötter ser små och fina ut i de här skorna:)
På jobbet har vi en slinga som är ca 4,5 km lång, det finns en kort variant också som genar över den långa som man kan springa. Underlaget består utav flispålagd skogsstig och jag har alltid tyckt att det varit lite svårt att springa på det underlaget. Jag får inget riktigt fäste utan det känns som att springa i kvicksand.

Slingan med utsikt över jobbet:)
Men med de här skorna funkade det mycket bra! Plötsligt fick jag ordentligt fäste och det kändes mycket bättre att springa än med vanliga löparskor. Slingan är väldigt kuperad och även om jag är van vid kuperad terräng så är den riktigt jobbig att springa! Det går upp och ner nästan hela tiden! Skorna var lite varma nu när det fortfarande är nästan tjugo grader ute, men jag antar att de kommer att vara sköna senare i höst när det blir lite kyligare.

De var riktigt sköna att springa i och det känns som att de är ett bra val när det blir långpass i Åkulla-skogarna. Kanske kan de hjälpa mig att hålla mig på fötterna i skogen... På asfalt funkar de dock mindre bra, inte alls bekvämt.

Jag fick hoppa över en huggorm som låg på stigen och solade sig (jag blev så skraj att jag inte hann ta fram mobilen och fota). Det gick långsamt och benen kändes sega, men det var ändå skönt att komma ut en sväng sådär mitt på dagen! Man blir pigg efteråt! Och så behöver man inte bekymra sig om träning mer idag, bara njuta av att det är FREDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar