Sidor

tisdag 10 september 2013

Låååånga intervaller

Idag var det dags för träning med GIF-tjejerna igen. Den här gången stod långa intervaller kring fästningen på schemat. Återigen hade vi varmt, soligt och fint väder.

Det gick väldigt mycket för snabbt första, en bra bit under 5.minuters-tempo. Jag har ju sprungit 1000m-intervaller tidigare med dessa var ca 300 meter längre och det kändes! Även andra gick för snabbt och jag tog slut och gick sista 300 meterna.

De två sista intervallerna lyckades jag dock hålla ett tempo som var mer på min nivå (runt 5:15)och orkade faktiskt trycka på den sista biten. Nästa gång ska jag vara smart och börja i 5-minuterstempo, då kanske jag kan hålla hela vägen...

Som alltid var det kul att springa med gänget. Man tar definitivt ut sig mer än när man springer själv, även om det den här gången blev för hårt, så är det ändå en lärdom att se att man faktiskt kan springa under 5 minuter utan att det känns som om man ska springa ihjäl sig.

Utsikten över solnedgången peppade en del också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar