Sidor

onsdag 15 april 2020

Markarbete

Det är onsdag och halva arbetsveckan är redan gjord, så skönt!
Efter jobbet idag har jag tagit det lite lugnt innan jag gick ut för att rida Pelle i paddocken. Det blåser fortfarande väldigt mycket ute så han var lite på tå.

Vi började med att skritta fram i sommarhagen, vilket han tyckte var jättespännande. På vägen därifrån stod han emot och ville inte gå fram. Han ville väl stanna där och äta eller något, men jag tvingade tillbaka honom till paddocken.

Jag värmde upp honom i samtliga gångarter och sedan hoppade vi lite över samma övning som jag gjorde med Bosse igår. Kom dock i trav på galoppbomskombinationen. Han gjorde det dock jättefint och galopperade lugnt över både kryss och bakomliggande bom.

Sedan kom vi i trav på cavallettibockarna, han galopperade mot den andra och gjorde det lugnt och fint. Ändå känner jag en stor osäkerhet när jag gör detta. Litar inte på honom. Litar inte på mig själv att jag kan rida på bommar och hinder i galopp. Blir så jäkla mesig. Så irriterande!

Men jag får väl tänka att vi tar små steg i taget. Denna gång gjorde vi det i trav, nästa gång kanske jag vågar mig på galopp.

Han var i alla fall väldigt fin i högergaloppen. Han blev rund och fin i formen, lite kortgalopperad möjligtvis, men ändå så mycket jämnare och finare än tidigare. Jag börjar lära mig hur jag ska rida honom i den galoppen också. Så visst går det framåt med ridningen totalt sett!

Imorgon ska Bosse och jag träna för Charlotte. Det ska bli så kul! Hoppas att han är på bra humör då!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar