Sidor

lördag 10 december 2016

Skogsrunda

Jag sover inte bra just nu... Eller jag har egentligen problem med att somna. Jag låg ju och vände och vred natten till igår och var så himla trött igår från lunch och framåt. Sedan var vi på kalas på kvällen, jag drack lite vin, vilket brukar göra det lättare att somna, men nej, det gick inte. Det hjälpte ju inte direkt att Magnus började snarka så snart han lade huvudet på kudden...

Så jag gick och la mig i gästrummet och somnade efter ett tag. Men jag vaknade jättekissenödig klockan sex och var tvungen att gå på toa då. Sedan kunde jag inte somna om. Så det blev inte så mycket sömn denna natt heller.

Men jag känner mig i alla fall piggare idag än igår och det är ju bra! När jag gjorde i ordning i stallet tyckte jag att det var väldigt varmt ute. Jag var helt genomsvettig när jag var klar där. Det var helt vindstilla och nästan 8 plusgrader, så visst, det är ju ingen vintertemperatur precis.

Efter frukost tog Magnus med sig Helga på en jaktrunda och efter lite fix här hemma så tog jag med Selma på en löptur upp till Åkulla. Det var faktiskt lite segt att springa idag! Men efter ett tag kom jag på att jag ju faktiskt sprang igår också på det där löpbandet, så jag var nog lite sliten.

Jag sprang i alla fall i en timme och då hade jag ca 1,5 km kvar hem, så jag gick den biten. Då började det blåsa upp, så det blev faktiskt lite kallt. Men det var härligt att komma ut och få lite skogsluft och dagsljus!

Dagens skogsbild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar