Sidor

söndag 6 juni 2021

16weeksofstrength vecka 2

Nu har redan andra veckan i min sommarutmaning passerat och jag har minsann fått till de tre planerade styrketräningspassen denna vecka. Det första styrkepasset kände jag mig grymt stark, men de andra två har känts rätt dryga faktiskt. Jag gör dem, men det är slitigt. Hoppas verkligen att det ger resultat!

 I övrigt har det blivit 3 löppass, trots att värmen har slagit ner som en bomb. Men jag har nyttjat morgnarna till att springa med vovarna. Och nu är Selma klippt också så nu hänger hon nog på bra framöver!

Jag har också cyklat två pass. I tisdags var det rätt blåsigt och jag brukar inte vilja cykla då, men så tänkte jag att nä nu får jag sluta skylla på vinden. Och det var faktiskt inte så farligt som jag hade trott. Visst, det var rätt motigt i motvinden, men när jag vände hemåt fick jag lite medvind och det gick snabbt och lätt att cykla. Jag gillar verkligen cykelträningen, man tar sig fram så lätt och det är helt underbart att susa ner för backarna. Mindre underbart uppför, men det går rätt bra ändå. Benen blir starkare och starkare.

Igår var faktiskt enda dagen denna vecka då jag inte har kört något pass alls, men jag var lite för trött på morgonen och på kvällen hade jag ingen ork kvar efter en långrunda med Bosse i skogen.

Men bra träningsvecka ändå, jag är grymt nöjd!

Dagens pass

Cykel på nylagd asfalt






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar