Sidor

söndag 26 april 2015

Trädgårdsarbete!

Efter lunch drog jag ut i trädgården igen. Fick planterat de sista syrénbuskarna, två blåbärsbuskar och så äntligen kunde jag så i mina odlingslådor.

En massa roliga grönsaker blir det. Sallad, spenat, morötter, rädisor, ruccola, sockerärtor och annat kul. Och så två nykomlingar, rödbetor och palsternacka. Ska bli spännande att se hur det går med detta! Hoppas att det blir minst lika bra som förra året!

Vi har också gått och funderat på en jordfräs. Vi behöver ju fräsa till potatislandet så att vi kan sätta potatis. Vi har spanat lite på blocket och igår blev vi sugna på en som fanns i Kungsbacka. Dock såg vi den rätt så sent, så vi tänkte vänta till idag med att ringa.

När jag så skulle in på Blocket och kolla annonsen och då minsann hittade jag en annan, nyare, billigare och i Varberg! Älsklingen ringde direkt och åkte och hämtade den medan jag var ute och sprang. Ett riktigt fynd var det! Den var inte mycket använd! Så gött att få det fixat!

Dagens fynd:)
När jag sått färdigt var det dags för något som jag har dragit på för att jag tycker att det är så jävla tråkigt; klippa gräset! Jag kör med min gräsklippare runt huset och det tar ungefär 1½ timma att köra över allt. 

Selma, som vanligtvis är en smart hund ska alltid envisas med att ligga i det gräs som inte är klippt och därmed måste hon också flytta sig allteftersom. Hon ser så missnöjd ut, men jag tycker allt att hon skulle kunna räkna ut att hon ska ligga på det klippta gräset:)

Osmart hund när det kommer till gräsklippning
När jag var klar med klippningen runt huset, tog jag åkgärsklipparen och skulle klippa resten. Jag hann bara några varv innan remmen gick av. Så var det kört. Skit!

Så då tog jag tag i de där stenarna igen som ska bort från trädgården. Den här gången fick jag iaf hjälp av Älsklingen, så det gick ju något bättre än tidigare. Skönt att få det gjort.

Efter närmare 35000 steg idag lägger jag mig nu i soffan och kollar på Mästarnas Mästare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar