Sidor

lördag 11 april 2015

Bästa långpasset hittills!

Idag skiner solen och det är faktiskt ganska varmt. Såpass varmt att jag vågade ta på mig t-shirt att springa i! Jag var lite orolig för att det skulle bli för kallt, men vet ju att det oftast blir så varmt att jag måste ta av mig jackan och ha den runt midjan, vilket inte är så smidigt.

Selma och jag drog iväg mot Åkulla och redan från början gick det snabbare än vanligt på långpassen. Den första kilometern sprang jag för första gången under sex minuter och sedan fortsatte det så. Första kilometern över sex minuter kom i en slakmota och när det planade ut igen ökade tempot och gick under sex minuter.

Vi stannade till vid Ya-sjön så att Selma fick bada och dricka innan vi sprang vidare på banvallen. Jag lyckades hålla ett bra tempo fortsättningsvis också och det kändes bara bra att springa idag. Kroppen svarade på allt, det bara flöt på. På ett sätt som jag nog aldrig upplevt när jag sprungit långt tidigare.

Jag väntade på att det skulle bli riktigt jobbigt, men det blev aldrig det, utan flytet höll hela vägen. Och när man är inne i ett sådant flyt blir det ju bara lättare och lättare att springa eftersom man känner sig så nöjd med sig själv:)

Vi sprang förbi Bockstens mosse. Hittade lite vitsippor i vägkanten, såg en citronfjäril som flög runt. Ja, nu är våren sannerligen på väg på riktigt och jag ser så mycket fram emot när träden slår ut och gör skogen ännu härligare att springa i!

5:48 blev mitt medeltempo och hade jag orkat hålla det så hade jag sprungit en halvmara på strax över två timmar. Det hade varit riktigt häftigt om den här formen hade kunnat bli ännu bättre och hålla i sig till Göteborgsvarvet!
Dagens runda i bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar