Sidor

torsdag 3 januari 2019

Solig kall dag

Idag har solen skinit på oss så gott som hela dagen. Selma, Nelly och jag tog en skogspromenad där jag letade efter sälg att ta in. Båda två fick springa lösa. Selma var aldrig mer än 50 meter bort, men Nelly gjorde några rundor så att jag undrade ifall hon hade sprungit bort. Men hon kom tillbaka och hon kom på inkallning trots att jag inte hade något godis med mig.

Jag hittade ingen sälg och vi gick tillbaka hem och sedan letade jag i sommarhagen och i kullen utan resultat. Nelly fick springa lös igen och fortsatte komma på inkallning. Denna gång hade jag godis med mig så att jag kunde berömma henne ordentligt.

Jag gick vidare ner på gärdet mot bäcken och där hittade jag äntligen sälg så att jag kunde ta lite och sätta in.

När vovvarna var rastade och klara var det dags för Bosse att komma ut på tur. Mina fantastiska värmesulor var laddade och klara och jag lade i dem i ridskorna och satte igång dem en liten stund innan jag skulle ut.

Jag hade underställ och tog på mig en fodrad fleecejacka och väst utanpå, men jag skulle nog ha tagit min goa vinterjacka istället, för det var faktiskt lite kallt. Däremot blev det för varmt om fötterna när jag hade sulorna på högsta värmen. Så jag fick sänka värmen efter ett tag.

Men under den kalla rundan önskade jag att jag hade köpt handskar med värmeslingor och så funderade jag på om det finns ridbyxor med värmeslingor, för det hade jag verkligen behövt, fasen vad jag frös om benen trots långkallingar, fodrade ridbyxor och täckkjol.

Det blev en runda i grushålan. Mest skritt. Det är fruset i marken, så inte så aktuellt att galoppera. Men lite trav blev det. Han var lugn och fin som vanligt och allt gick väldigt bra.

På väg hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar