Sidor

måndag 7 januari 2019

Ridtur i skogen

Idag har jag ägnat mig åt att plocka bort julgrejerna och byta gardiner. Det tog i princip hela dagen och när klockan var halv tre gav jag mig ut för att rida Bosse en runda.

Det blev en kortare, lättare runda idag och vi red bort till grushålan. Skrittade runt lite där runt träden och upp för backarna innan vi vände upp i skogen. Han var lite småtittig idag efter att vi mötte ett par som var ute och gick med en hund. Sedan såg han spöken både här och där.

Det blev lite galopp på grusvägarna. Lät honom fatta galopp från skritt ett par gånger för att träna på det ute där framåtbjudningen är bättre och han gjorde det hyfsat bra.

Eftersom jag var så sent ute började det att skymma lite grann i skogen. Klockan var närmare fyra när vi kom hem igen. Bosse skötte sig fint idag, tycker jag. Så mycket han har gått under dessa tre veckor! Han kommer nog att tycka att det blir skönt med lite mer vila framöver!

Halvskumt i skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar