Sidor

fredag 13 maj 2016

Stenläggning en fredagkväll

Idag har jag jobbat hemifrån. Både vanliga jobbet och faktureringen. Vanliga jobbet gick så bra att jag glömde att äta lunch. Märkte vid halv ett att magen började kurra. Vanligtvis äter jag kl elva när jag är på jobbet.

Det flöt på även efter lunch och senare framåt eftermiddagen tog jag tag i fakturerandet, som också gick bra.

Tiden flög iväg idag och jag var tvungen att åka och handla lite innan jag gav mig på gräsklippningen. Gräset har växt bra även denna vecka trots torkan!

Innan gräset kunde klippas behövde jag mocka hundskit och plocka ihop vattenslangen. Och så var hästarnas vatten slut också.

Herr Bus har lyckats ta av sig en baksko. Makalösa häst! I onsdags satt den som en smäck, igår kollade jag aldrig, eftersom det var mörkt när jag kom hem. Och idag var den alltså borta!

Efter gräsklippningen tog jag tag i stenläggningen där nya växthuset ska stå. Jag lägger till några rader sten på bredden på varje sida och sedan ska jag lägga lite framåt också. 


Det är inte helt lätt att få det rakt, då den gamla stenläggningen har satt sig lite och det räcker att någon sten där skevar för att det ska skeva iväg rätt bra i slutänden.

Men det är bara till att försöka rätta så gott det går! Stenläggning är verkligen ingen favoritsysselsättning, men det gick hyfsat bra ändå, tycker jag.

Det kommer iaf att bli himla bra, då växthuset kommer att hamna en bit in på yttersta stenen. Alltså har det en kant att vila på. Dessutom blir det en stabil kant åt stenen på sidorna, då den ursprungliga gropen är precis så stor att stenen får plats med någon cm marginal.

På tisdag kommer växthuset, det ska bli himla spännande! Det ska bli så härligt med ett växthus igen! Där ska bli många fina plantor och grejer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar