Sidor

måndag 30 maj 2016

IKEA och loppis på vinden...

Det är ju några år sedan nu som vi gick igenom alla grejer som fanns på vinden. Mycket grejer slängde vi, en del behöll vi. Jag hade ett svagt minne om att det fanns lite köksgrejer, typ porslin och lite annat kul som jag nu skulle kunna ha i mitt växthus. Så när jag kom hem i eftermiddags gick jag upp där och tittade.

Efter lite letande hittade jag en kista med massa gamla köksgrejer och plockade ut lite godingar. Två jättefina plåtburkar, förvaring behövs ju alltid!.Några gamla assietter, ett plåtfat, en kaffekanna och en röd jättehäftig plåtbricka.

Vindsfynd!
Det var ungefär som att vara på loppis. Förutom att jag slapp trängas med en massa hysteriska människor. Så mycket bättre, alltså!

Direkt efter jobbet körde jag till IKEA för att shoppa lite till växthuset. Kallax-hyllan med lite olika insatser stod på listan. Det fick bli den svarta, jag tycker att den passar bra i växthuset. Så köpte jag två lådinsatser med två lådor vardera, två dörrar och två korgar. 

När jag kom hem skruvade jag ihop allting. Det var faktiskt ganska enkelt! En pall fick det bli också, eftersom jag ibland behöver komma upp i taket. Växthuset är har ju rätt hög takhöjd, så jag når inte ända upp.

Pall och Kallax-hylla med insatser
Det blev en fåtölj också, Läckö heter den. Den passade perfekt där ute! Tyvärr fick jag bara med mig en i bilen, men jag insåg när jag kom hem att det såklart hade varit bra med två fåtöljer, så att Älsklingen har någonstans att sitta också:). Dock tog jag ingen bild på den, men det kommer.

Jag ska ha en liten matgrupp också, tänkte jag och jag hade spanat in en på IKEA, men som sagt, jag hade bara bilen med mig, så jag fick inte plats med så mycket mer grejer. Dessutom kom jag på att vi fick ett möblemang från Älsklingens mor förra året som skulle kunna användas. Dock tror jag att det tar lite för stor plats. Men just nu finns det ju inte så mycket grejer i växthuset, så det skulle kanske kunna funka att ha det där...

Kvällen avslutades med att Älsklingen och jag satt i växthuset och tog en fika. Så mysig avslutning på en varm sommardag! Det svalnade faktiskt av lite och det var skönt att slippa ifrån vinden utanför. Där kommer att tillbringas mycket tid framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar