Sidor

fredag 10 februari 2017

Tävling!

När jag var i Orsa Grönklitt såg jag att det är tävling imorgon, Orsa skidmarathon. Det är dessutom seedningsgrundande till Tjejvasan. 21 km ska man åka om man vill seeda till Tjejvasan. En distans som jag ju klarar rätt bra, tycker jag.

Så när jag åkte idag funderade jag på om jag inte skulle ta och anmäla mig. Det är ju ett lättåkt lopp med delar av banan samma som jag åkte idag på förmiddagen. Jag har chans att seeda upp mig en eller två startgrupper om jag åker som jag gjorde idag.

Jag var inne och kollade på hemsidan och såg då att man kunde anmäla sig via nätet fram till och med start. Så när jag kom hem till hotellet gick jag in på datorn och kollade lite till. Och så anmälde jag mig:). Så imorgon blir det lopp! Så himla kul!

Jag är förvisso anmäld till Åkulla Tjej skidmarathon nästa helg, men väderprognosen bjuder på plusgrader nästa vecka och då blir det inte särskilt lättåkt i Åkulla. Så därför kan morgondagens lopp vara en ännu bättre chans att seeda upp i startleden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar