Sidor

lördag 5 november 2011

Skön lördag!

Idag åkte vi till Kungsbacka för att hämta den nya sängen. När vi ändå var där körde vi om Badlagret på Freeport för att kolla in krokar till badrummet. Jag är verkligen helt fascinerad av att grejer som ska finnas i badrum ska vara så satans dyra! En dubbelkrok kostade t.ex. 350 spänn. Outlet-pris, alltså. Inte klokt någonstans! Dessutom hade de bara krokar och andra grejer som ska skruvas fast, vilket jag INTE vill göra i den nya fina kaklen! Så det bidde inga krokar!
Jag har istället hittat ett system med krokar som limmas fast med något speciallim som härdar på något sätt. Så jag beställde lite sådana på nätet istället. Men det blev ändå shopping för 2000 spänn, fast då var de krokarna billigare än de jag såg på Badlagret.
Vi åkte iaf till gården o lastade av sängarna innan vi for vidare till Ullared i ett ärende där. Vi tog också lite lunch där. Sedan åkte vi tillbaka till gården och gjorde lite ordning i trädgården. Tog bort blomkrukor, krattade upp skräp och slängde in nedsågade träbitar som blivit över vid renoveringen.
Eftersom här är 12 grader varmt ute och jag har en nyöppnad ensilagebal till hästarna beslöt jag mig för att låta dem vara ute i natt. De verkade inte särskilt bekymrade över det utan frustade förnöjt i ensilaget.
Detta betyder att jag kan sova lite längre imorgon, vilket jag känner att jag behöver.
Som kanske syns har jag även ändrat blogg-layouten idag. Var lite trött på den gamla designen. Får se om jag behåller den såhär eller ändrar igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar