Sidor

fredag 4 november 2011

Ledig - på riktigt!

Idag har jag faktiskt inte gjort ett enda handtag i huset, trots att jag varit ledig hela dagen. Det beror förvisso på att det inte finns något kvar jag kan göra nu.
Men jag var såklart inte sysslolös för det. Dagen började med att jag släppte ut hästarna och mockade. Sedan åkte jag hem och gjorde något som verkligen behövdes... TVÄTTA BILEN!
Före såg den ut såhär:

Nu ser den ut såhär: (Imma på linsen gör att den ser lite suddig ut)


Problemet är att jag nu inte längre känner igen den bland alla andra blåa V70:s som alltid står på alla parkeringar:)
Efter biltvättandet sprang jag en runda. Det är två veckor sedan sist, så det behövdes verkligen. Det var riktigt skönt att komma ut och springa i det härliga höstvädret. Ingen riktig sol, men ändå 12 grader. GÖTT!
Efter lunch drog jag in till stan för att shoppa lite grejer. Lite öl och vin blev det, sänglampor och lite gravdekoration.
Därefter körde jag till kyrkogården och tände ett ljus för pappa.
Vidare till gården för att göra iordning Pelles något vildvuxna man:


Han har världens tjockaste man och nu hade den blivit orimligt lång så det var bara till att ta fram saxen.
Även örontofsarna fick sig lite trimning. Han tyckte det var jättemysigt att få stå på stallgången och bli ompysslad och såhär snygg blev han:

En massa man blev det på golvet:

Kanske någon som behöver påfyllning till sin "hästen"-säng???
Nu ska jag laga till en rådjurssadel och fortsätta njuta av helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar