Sidor

måndag 5 augusti 2019

Morgonsim

Idag kom jag äntligen iväg för att simma. Har ju inte lyckats med det på hela semestern... Men idag skulle jag hjälpa Magnus att lämna bilen på verkstad och sedan köra honom till jobbet, så då var jag ju ändå upp och i bilen, så då var det lätt att bara köra vidare till Simstadion.

Jag är verkligen så ringrostig med simningen nu. Kroppen är inte van, det är svårt att komma in i det meditativa tillståndet när simningen går av sig själv. Men efter några längder går det bättre och bättre. Det är skönt att använda andra muskler än vid löpningen och framför allt att få använda överkroppen.

Det gäller att passa på nu så länge Simstadion är öppen eftersom Varberg just nu saknar en vettig simhall då den gamla är riven och en ny håller på att byggas. Tills den är klar (vilket dröjer ända till sommaren 2021 om allt går enligt plan) är vi förvisade till Veddige, en betydligt mindre simhall och som ligger åt helt fel håll, så där håller jag mig undan. Tyvärr stänger Simstadion redan den 8:e september vilket jag tycker är alldeles för tidigt. Varför inte nyttja Simstadion så länge det går? Ja, vissa saker är obegripliga.

I alla fall så fick jag simmat 1000 meter. Det blev ju inget långpass precis, men det var i alla fall skönt att röra på sig. Tyckte dock att det blev lite tråkigt efter några längder, men jag kom in i simningen bättre och de flöt på bra det sista. Skönt sätt att börja dagen på!

Dagens pass


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar