Sidor

fredag 2 augusti 2019

Ännu en morgon på hästryggen

Idag ringde klockan vid halv sex. Inte så tidigt som jag brukar gå ut när det är hett ute, men helt ok tid när det är mer normalvarmt. Det tog ändå en stund innan jag gick upp och kom ut och möttes av en fantastiskt fin morgon. Strålande sol och klarblå himmel, i princip vindstilla.

Pelle var först ut och han fick gå rundan igenom Linneskogen. Han var lite spookey på vissa ställen, men valde att gå framåt när jag bad honom. Han travade superfint en längre sträcka, kanske 500 meter. Helt i takt och utan att bli särskilt andfådd. Däremot är han lite lat och springer inte i onödan om jag säger så...

Men det blev en jättemysig runda med honom och jag tycker att han har kommit igång bra nu. Han travade ännu mer genom skogen och sedan fick jag honom att galoppera jättefint också. Den runda fina galoppen bjöd han på idag, så kul! Det får bli ett paddockpass med honom imorgon tror jag, han börjar bli mogen för lite mer seriös ridning nu, gammelhästen!

Banvallen

Upp i skogen

På väg hem

Efter Pelle var det Bosses tur. Han fick gå ett varv i grushålan. Han var lite småfjantig idag och blev rädd för en röjsåg och sedan såg han något troll på ett ställe som vi skulle rida förbi. Men jag fick övertalat honom och sedan traskade han på bra. Ville gärna trava idag också. Hoppas att det beror på att han inte har ont i sitt ben längre...

På väg hem
Resten av dagen har spenderats i solen på altanen. Så underbart att ligga där! Och slumra till lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar