Sidor

lördag 12 mars 2016

Fin lördag!

Vaknade upp till en lite gråmulen lördag idag. Men solen var på g, det kändes. Jag fixade med hästarna innan jag tog en lång god frukost.

Och sedan var det dags att ta på sig ridkläderna. Jag kollade läget i paddocken och där var helt klart ridbart. Så skönt att slippa behöva traska bort till ridhuset!

Jag slängde på hoppsadeln, tänkte egentligen bara kolla läget och rida i alla gångarter. Inga större krumelurer alltså.

Men Bosse är helt underbar med en sak. Trots att han nu har stått nästan tre veckor så är det precis som om vi inte har haft något uppehåll alls! Det var bara till att fortsätta där vi slutade senast. Så kul!

Han satte också galoppfattningarna riktigt bra! Först bröt han dock av i vänstergaloppen några gånger innan jag fick honom att galoppera på.

Även högergaloppen var fin! Och när vi var där i paddocken bröt solen igenom molnen och det blev varmt och skönt. Härlig vår-feeling!

Efter ridturen var Bosse trött och svettig!


Han var också genuint gosig idag. Så himla kul! Han är ju oftast inte en häst man gosar med, men idag var han riktigt mysig! Och han var ovanligt nöjd med att bli borstad också. Knappt några sura miner och skrapande hovar!

Efter ridturen tog jag tag i buskaget vid gärdsgården mot vägen. Jag har bestämt mig för att ta bort alla tråkiga buskar där. Där har mest varit gammalt hallonsnår och annat ogräs. Så jag jämnade hallonsnåren och de andra snåren med marken med hjälp av motorsågen. Jag sågade också ner lite döda grenar på de träd och buskar som jag har tänkt att behålla.

Det blev en hel del ris, faktiskt, men det blev bra att glesa ut buskaget. Sedan började jag att gräva upp lite buskar. Jäklar vilka rötter de hade! De var så jäkliga att min nyinköpta, knappt använda spade gick av!


Jag blev jäkligt besviken, då jag trodde att Fiskars stod för kvalitet, men de har tydligen olika grader av kvalitet som visar sig i form av olika färger på redskapen.

Så det vara bara till att ta fram den gamla spaden. Den är hur gammal som helst, men den håller iaf för att gräva med!

Det är en del kvar att göra, men jag var nöjd med dagens jobb. Tanken är att fylla på med lite finare buskar. Och så ska doftschersminen få flytta dit, då den står i vägen för mitt nya växthus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar