Sidor

söndag 22 maj 2011

Dagens ridning Pelle

Idag åkte äntligen ridkläderna på! Det har tagit väldigt mycket tid med stängslandet och annat, så ridandet har fått stryka på foten. Jag gick och hämtade två nöjda hästar i nya hagen. De var lugna och trevliga, antagligen dåsiga av all mat...
Pelle var först ut. Med tanke på hur senaste ridturen med honom gick så hade jag inga större förhoppningar om att det skulle gå bra.
Eftersom jag tänkte hoppa lite så slängde jag på pelhambettet för att få lite mer kontroll.
Han gick riktigt fint på det bettet! Han arbetade bra i formen, dock lite lat, men munnen var supermjuk och jag kunde ha en väldigt lätt och fin kontakt.
Han skötte sig utmärkt i alla gångarter. Galoppen kändes superfin och han gjorde allt som han skulle. Visst hoppade han till för lite grejer som låg utanför staketet, men det blåste nästan storm, så det var inte så oväntat.
Jag kände mig supernöjd med honom idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar