Sidor

söndag 22 maj 2011

Dagens löprunda

Efter ridningen slängde jag på mig linne och shorts och drog ut på en löprunda. Det var ca 22 grader varmt ute, men dock en hel del blåst, så det svalkade lite iaf. Idag kändes fötterna betydligt bättre och jag kom igång väldigt bra. Jag kände mig såpass bra att jag beslutade mig för att ta vägen över Hagakullen istället för att springa på den tråkiga banvallen. Det blev tungt uppför, det stiger rätt bra (från 43 till 102 m), men efter att ha "klättrat" upp så började jag springa igen när det började luta lite nedåt igen. Sedan blev det några gångturer innan jag gav järnet sista biten och bara sprang:).
Det kändes riktigt bra och jag tog ut mig ordentligt! Så skönt! Jag avslutade med att plocka liljekonvalj i kullen. Då såg jag att någon idiot kört in där med 4-hjuling, vänt och backat över en massa blommor! GRR!
Tur för honom/henne att jag inte såg när det hände... Blir så trött på folk som inte fattar att allemansrätten innebär vissa skyldigheter och inte bara rättigheter..
Sedan åkte jag ut till kyrkogården och satte blommorna på pappas grav. Just liljekonvalj påminner mig mycket om honom eftersom han alltid plockade sådana och tog in dem så att hela huset luktade gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar