Sidor

torsdag 10 februari 2011

Äckelmagad...

Jag är extremt äckelmagad. Dvs jag mår väldigt lätt illa av äckliga saker. Detta är en av anledningarna till att jag av många uppfattas som kräsen när det gäller mat. Jag klarar helt enkelt inte av att tvinga i mig mat som inte smakar bra, för då kommer det upp igen. Om någon sitter och pratar om äckliga saker när jag sitter och äter så kan jag inte forsätta äta.
Jag har också väldigt lätt för att kräkas eller få kräkreflex. Jag har väldigt svårt för att t.ex. plocka upp hundbajs i bajspåsar utan att börja kräkas... En kombination av äcklig lukt och äcklig konsistens.
Idag satt Brasse i soffan och började hosta lite konstigt. Jag insåg snabbt att han höll på att kräkas och fick tag i en bit hushållspapper som låg på soffbordet. Med pappret lyckades jag fånga en äcklig gul sörja som kom ur hundens mun... Jag sprang till soptunnan med pappret och nästan direkt började jag själv få kräkreflex och hostade ett antal gånger. Jag fick ta ett djupt andetag för att inte hosta upp en gång till för då hade den lilla frukost jag lyckats få i mig garanterat kommit upp igen. Måste ha sett komiskt ut, först en kräkande hund, sedan en kräkande matte...

3 kommentarer:

  1. Sv. Haha, det är ju kul att vara med men dock vinner jag inte så ofta :P

    SvaraRadera
  2. Sv: Tar mycket hellre regn än snö!

    SvaraRadera
  3. Blä - du får hålla dig från kräkande om jag ska komma hem till dig;-)
    /inger

    SvaraRadera