Sidor

lördag 9 september 2017

Skogstur

Idag vaknade vi till en regnig lördag, men efter frukost slutade det att regna och vi gick ut för att rasta våra glada vovvar lite. Vi drog till skogs och Selma och Helga fick springa lösa. Det tyckte de var fint! Så gött att det inte är hundförbud längre! Bra tillfälle att träna inför jaktsäsongen.
 
Helga på tur

Spanar

Selma kollar in skogen

Helga tror att Selma leker när hon bösar:)
Givetvis hade vi plastkassar med oss så att vi kunde plocka dessa godingar...

Älskade trattisar
Skogen är verkligen helt full av svamp nu! På vissa ställen går det knappt att röra sig för trattisarna äv verkligen överallt! Och jag älskar det! Två kassar svamp fick vi med oss hem. Nu är det bara det "roliga" rensjobbet kvar...

Magnus o vovvarna

Svampen från ena påsen...
Magnus tycker att vi har tillräckligt med svamp. Det tycker inte jag... Jag har några fler ställen som jag vi kolla av... får se om jag hinner lite imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar