Sidor

söndag 27 mars 2011

Vårstädning i sadelkammaren!

Häromdan när jag hade ridit Bosse letade jag efter mina nya MountainHorse-stigbyglar som jag fick i julklapp men ännu inte monterat på sadeln. Eftersom jag inte hittade dem bestämde jag mig för att det var dags att rensa ur sadelkammaren på all bröte.
Så idag kände jag att jag hade tid och lust för detta. Jag började med att bära ut alla grejer och slänga allt som jag inte använder. Dessutom bestämde jag mig för att köra hem alla vintergrejer och tävlingsgrejer och sådant som jag inte använder till gården där det finns gott om plats.

Allt detta ligger nu i min bil, redo för att flytta "hem".
Jag sopade även ur all gammalt skräp, hästhår, grus o dylikt. När allt var klart och inflyttat igen såg det såhär fint ut på golvet:
Som synes har jag ju inte så stor sadelkammare, så det gäller att bara ha de grejer man verkligen behöver!
När det var klart gav jag mig på Bosses sadel för att montera på stigbyglarna (som förövrigt inte ens fanns i sadelkammaren, utan låg inne i huset...). När jag ändå höll på så gjorde jag rent sadeln, som inte sett sadelshampo sedan Bosse sist tävlades i juli någon gång...
När jag öppnade lådan till stigbyglarna hade de skickat med någon typ av "lubricant" för att smörja in metallbitarna som håller fast säkerhetsgummit, så att det löser ut när det ska. Något sådant fick jag inte med de första stigbyglarna jag köpte, så därför insåg jag ju att det kunde vara bra att smörja in även de stigbyglarna.

Så då fick även Pelles sadel en genomgång. Känns bra att alla grejer nu är fräscha och fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar