Sidor

söndag 28 juli 2013

Lång cykelrunda!

Ja, det blev en cykelrunda ner till Falkenberg för att hämta brillorna. Det är väldigt varmt idag, men det blåste lite och nere i Tvååker kom det faktiskt några droppar regn. Molnen höll i sig ända till Falkenberg, där det sprack upp och solen började steka.

Från Falkenberg tog jag Tröingebergsbacken (som inte alls var lika jobbig som jag ville minnas) ut mot Vinbergs Kyrkby, vidare mot Vinberg, sedan Ljungby. Där körde jag förbi en kär gammal plats, där jag tillbringat många timmar med mina hästar, HKRK:s terrängbana

Lite sugen blir man allt!
Jag körde vidare förbi Fokared och Sibbarb, sedan Ästad och Åkulla hem. Pausade lite vid min kära skog.


Finfina skogen!
Jag var trött, jag var hungrig och törstig, men jag lyckades ändå ta mig hem och avverka dryga 71 km, vilket är nytt distansrekord! När jag kom hem stod dessutom maten på bordet... Tur att man har världens bästa sambo!

Nu är jag mätt, trött och sliten, men mycket nöjd med mig själv! Dessutom är jag ikapp och ligger t.o.m lite före i Playitas-utmaningen, där jag snart gjort hälften!

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra kämpat, jag har aldrig cyklat så långt i hela mitt liv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade inte jag heller förrän igår :)

      Radera