Sidor

lördag 15 januari 2011

Ljuva 90-tal

När jag åkte o handlade idag sände P3 Tracks topp 40 från 90-talet. Vilka låtar! Och vilka minnen:).

1 Celine Dion - My Heart Will Go On (Filmen Titanic, såklart)
2 Bryan Adams - (Everything I Do) I Do It For You (en av de största hångellåtarna)
3 Savage Garden - Truly Madly Deeply (får mig att tänka på en fd pojkvän)
4 Mariah Carey - Without You (mer hångel)
5 Dilba - I'm Sorry (när jag hör denna låten tänker jag på att Martin Svensson från Varberg var tillsammans med Dilba)
6 Rednex - Cotton Eye Joe (irriterande låt, hur kunde den hamna så högt???)
7 No Doubt - Don't Speak (denna spelades hårt när vi hade fest hemma hos mig)
8 Soul Asylum - Runaway Train (lyssnade jag jättemycket på)

9 Bryan Adams - Please Forgive Me (var det inte väldigt mycket hångellåtar på 90-talet?)
10 Green Day - Basket Case (hade en kompis som älskade Greed Day)
11 Offspring - Self Esteem (skidresan till Sälen)

12 Cranberries - Zombie (underbar låt när man är lite deppig)
13 Scorpions - Wind Of Change (vilken klassiker!)
14 Backstreet Boys - As Long As You Love Me (var det inte väldigt mycket hångellåtar på 90-talet?)
15 Whitney Houston - I Will Always Love You (var det inte väldigt mycket hångellåtar på 90-talet?)
18 Sinéad O'Connor - Nothing Compares 2 U (denna dansades det tryckare till i mellanstadiet)
20 Coolio featuring L.V. - Gangsta's Paradise (älskade denna låten)
23 Mr. Big - To Be With You (tänker på skivomslaget som föreställde i lok i konstig vinkel)34 Suede - Beautiful Ones (får mig att tänka på Öland 1997)
40 Bloodhound Gang - Fire Water Burn (när jag hör denna låten kan jag bara tänka på Rallys version som hette "Björn, motherfucker Björn o handlade om Björn Borg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar