Sidor

lördag 22 januari 2011

Effektiv dag!

Jag började alltså dagen med att rida herr Sur (a.k.a. Garboso). Han var helsur när jag gjorde iordning honom...
Ändå var han supersnäll att brodda. Han stod blick stilla så det tog inte många minuter att brodda honom idag.
När vi väl kom ut så åkte minsann de små öronen framåt. Det var ju superkul att få komma ut o springa, tyckte Bosse. Tyvärr är ju underlaget inget vidare nu. Is, stenhård snö eller barmark är det som finns.
Men han fick ändå trava lite, göra lite rodeoövningar med Matte (körde ner huvudet mellan frambenen och sköt rygg) och så blev det lite galopp också. Svettig som en gnu blev han och eftersom han heeelt glömt bort hur man gör när man skrittar var det ju inte en chans att han skulle torka på "avskrittningen" som var mest taktning hela vägen hem. Men såhär glad var han iaf...
Efter ridturen åkte jag till Rolfstorp där Magnus klöv ved och Christoffer sågade ved (så underbart med killar som hjälper en  . Jag hjälpte till med vedklyvningen och det gick riktigt bra. Christoffer sågade klart högen och vi klöv nästan klart den gamla högen som jag sågat upp för några veckor sedan. Och då lade vi ändå bara en halvdag på detta! Känns som om vi fått mycket gjort idag!
Imorgon blir det mer vedklyvning för min del, killarna ska ut o jaga, så jag får väl köra själv på förmiddagen iaf....

2 kommentarer:

  1. Så duktig du är. Själv har jag tillbringat dagen i soffan, i stort sett...
    /inger

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja det var riktigt roligt! Skönt med när det är så fint väder :)

    SvaraRadera