Sidor

onsdag 19 januari 2011

F-BANNADE TELIA!!!!

Då var det dags igen... Ännu en runda med Telia. För några år sedan var jag i kontakt med dem angående att det knastrade i vår telefon så mycket att det inte gick att höra vad den man pratade med sa. De tvingade oss att köpa ny telefon, skruva isär telefonjacken, ringa en elektiker osv, FÖR DET VAR MINSANN INGA FEL PÅ DERAS GREJER. Och Telia har faktiskt bara ansvar för den delen av ledningen som går fram till huset, fick vi veta. Efter flera månaders problem föll det sig så att Magnus råkade se en av Telias "fantastiska" tekniker och tvingade honom att kontollera telefonledningen. Då visade det sig att ledningen var av på ett ställe. Därefter fungerade telefonen...
I fredags ringde jag och skulle få en telefon inkopplad hos pappa. Det finns befintliga telefonjack, men tydligen måste de lik förbaskat skicka ut en tekniker för att kunna koppla in ett nytt nummer. Jag fick ett nytt telefonnummer som det skulle kopplas till och teknikern skulle ringa mig idag när han skulle installera telefonen. När jag åkte hem från jobbet kom jag på att ingen tekniker har ringt mig idag så jag provade att ringa det nya numret. Behöver jag säga att det inte var inkopplat????
Jag ringde Telia och fick till svar att det inte fanns någon notering om att det skulle kopplas in  någon telefon.
NÄHÄ. "Men då förväntar jag mig att när jag ringer det numret imorgon när jag åker hem från jobbet så svarar min pappa på det numret" sa jag.
"NÄ, det går inte, vi kan skicka ut en tekniker den 26/1" sa Teliatjejen. "Det är inte acceptabelt," sa jag. "Ska jag som kund behöva lida för att ni har gjort fel?" "Vi har ingen ledig tekniker förrän den 26:e" envisades Teliatjejen med. "Men det är ju inte mitt problem, ni har gjort fel och då får ni se till att lösa problemet omgående, ni får väl försena någon annan kund då?" sa jag, lika envist men Teliatjejen ville inte ge sig. "Så du menar att jag ska behöva lida för att ni inte har gjort ert jobb och dessutom betala närmare 1000 kr för att få en telefon inkopplad två veckor efter att jag har begärt att få den inkopplad????" sa jag. "Vi kan ta bort inkopplingsavgiften" sa hon då snabbt. "Det är väl det minsta jag kan begära", tyckte jag.
Och längre än så kom jag inte. Så nu är det bara till att hoppas att de lyckas på nästa försök... Stackars pappa som ska behöva vänta på sin telefon en hel vecka till!
Det är helt förunderligt hur ett företag kan bete sig såhär mot sina kunder! Självklart är jag ju bara en liiiiten människa i den gigantiska Telia-världen och för deras del spelar det ingen roll om de så hade bjudit både på inkopplingsavgiften och fri telefoni resten av året, det är ju bara småpengar för dem. Tyvärr är det ju också så att det inte finns någon konkurrent till dem på just fasta telefoni-sidan som fungerar. För när Telia väl fungerar, så fungerar det ju väldigt bra. Men när det inte fungerar, då är det INTE kul! :(

3 kommentarer:

  1. Vänta bara - snart är det ingen som har fast telefoni, och då kan Telia stå där med sina d-a bakelit-mojänger. Moahahahaha
    /inger

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är de ju bäst även på den mobila sidan:(

    SvaraRadera
  3. Så irriterande... Stackars din pappa...

    SvaraRadera