Sidor

söndag 6 maj 2018

Uteritt med sällskap

Det blev inga odlingslådor ihopsnickrade och inte så mycket aktivitet med plantering och sådd heller, eftersom jag kom på att jag gjorde åt planteringsjorden igår. Däremot bar vi ut alla utemöbler så nu går det att sitta på altanerna och mysa i det fina vädret vi har!

Jag bar ut bägarrankan också som har tillbringat vintern i källaren. Jag klippte bort lite gamla grenar och tog bort alla gamla vissna blad så blev den som ny igen. Den fick sin plats på altanen på framsidan. Det är verkligen härligt att kunna plantera lite sommarblommor och ställa ut på altanerna. Det blir ju så himla fint!

Efter det lilla trädgårdsarbetet bar jag faktiskt ut solstolen och tog på mig bikinin och lade mig för att ta vara på solens härliga strålar. Så varmt och gott! Inte sådär högsommarvarmt, men tillräckligt varmt för att det skulle vara skönt att ligga där och sola.

Vid tretiden gick jag ut i stallet och gjorde i ordning Bosse för uteritt. När jag höll på med det så kom Bella så vi red ut tillsammans. Det blev en tur i Obbhultskogen och Flähult. Riktigt härligt var det!

Bosse var dock lite seg. Han var nog påverkad av värmen för han låg inte på ens i galoppen. Så för första gången sedan jag började sätta igång honom hade jag inte 650 kg häst i tyglarna när vi galopperade. Så härligt!

Han var pigg på några andra ställen, så det var lite av och på. När vi skulle passera ett litet vattendrag som går över vägen gjorde han världens jättehopp över. Så knasig!

Rundan tog rätt hårt på båda hästarna, så det blev lång skrittsträcka hem längs landsvägen. Vi mötte även bussen, men som tur var så var vi precis vid en liten grusväg som vi kunde skynda oss in på. Bosse reagerade dock inte jättemycket på den. Den lät ju inte så mycket, så det var lugnt.

Vi var ute i ca 1,5 timme i det underbara vädret!

Solig väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar