Sidor

söndag 14 november 2021

20211114 Kollar Bosses hälta

Idag har jag kollat hur Bosse rör sig efter behandlingen med Metacam som han har fått i nio dagar. Nu är det 4 dagar sedan han fick senaste sprutan och därmed bör de aktiva ingredienserna som är smärtlindrande och inflammationshämmande ha gått ur kroppen på honom.

Han är ingen lätt häst att varken tömköra eller longera, så jag fick kämpa för att få honom att trava, men till min stora glädje rörde han sig väldigt fint idag. Jag kan inte se någon oregelbundenhet längre och det är definitivt betydligt mindre än senast jag tömkörde honom, så det var ju jättebra besked!

Det betyder att jag kan börja rida honom igen! Så himla kul! Jag har ju inte suttit på någon hästrygg sedan 24:e oktober, så det värker verkligen i ridmusklerna nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar