Sidor

söndag 23 december 2018

Skrittrunda

Idag är en sådan där dag som jag undrar vart den tog vägen?

Hästarna fick komma ut direkt på morgonen och när jag var klar med stallsysslorna tog jag med mig Selma ut på en promenad före frukost. Det var så härligt att få komma ut och gå en runda! Jag "fuskade" lite och sprang någon kilometer också. Det var så skönt att springa lite! Höften sa inget om det för en gångs skull.

När vi kom tillbaka gjorde jag mina tråkiga höftövningar innan jag åt frukost. Sedan tog jag tag i faktureringen för åkeriet. Jag lade väl drygt en timme på det och sedan började jag slå in julklapparna. Helt plötsligt var klockan två och jag insåg att jag behövde ge mig ut ifall jag skulle hinna rida idag.

På schemat stod en skrittrunda. Bosse var på hugget som vanligt när jag gjorde i ordning honom. Jag broddade honom idag eftersom jag inte ville vara med om några läskiga halk-situationer.

Vi skrittade bort förbi Kullagården och sedan ner förbi Hulegården. Där var livet väldigt farligt och det snarkades och hade sig. Vi skrittade ut på gärdsvägarna och vände sedan mot Obbhultvägen. Han ville trava där, men det var ju en skrittrunda, så skritt fick det bli.

Han verkade ändå rätt nöjd med att få komma ut och han var väldigt energisk hela rundan. Vid ett tillfälle sprang en hare iväg och prasslade i ett buskage, då stelnade han till, men gick på framåt. Han är så modig!

När vi nästan var hemma tog jag denna bild på min fina gård:

Min fina gård!


Det är så synd att vi inte har någon snö! Det var rätt kallt ute och jag frös rätt rejält om fötter och händer så det var skönt att komma hem till värmen igen. Nu får Bosse vila till juldagen.

Efter ridturen har vi fixat lite för morgondagen. Magnus har gjort revbensspjäll som doftade ljuvligt och så har han fixat ris ala malta. Jag har aldrig förstått det där med risgrynsgröt, har alltid hatat det och nu är det ju inte så aktuellt längre. Men förhoppningsvis blir det bra för de som ska äta det.

Imorgon är det alltså julafton. Det blir en del körande och såklart en massa trevligt umgänge med släkt och vänner.

GOD JUL!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar