Sidor

fredag 9 juni 2017

Regn!

Denna vecka har det regnat med besked! Efter flera månader av torka har det nu kommit runt 80 mm regn här sedan i tisdags kväll.

Igår sprang Selma och jag en runda på lunchen och jäklar vad blött det var! Men skönt ändå med lite mer löparvänligt väder för vår del då ingen av oss tål värme särskilt bra.
 
  

Det har varit kortvecka på jobbet då vi hade arbetsfri dag i måndags och "firade" nationaldag i tisdags. Det kändes som om veckan inte hann börja innan den var slut. Nu går det raskt mot midsommar!

Även idag har det regnat, men när jag kom hem från jobbet slutade det, himlen sprack upp och temperaturen steg till behagliga temperaturer.

Så jag tog med mig Selma på en promenad runt Flähult. På vägen såg vi en annan som njöt av solen: 
 

En snok som låg helt orörlig i vägkanten. Vi var ute i drygt en timme och jag börjar oroa mig för hur mina fötter ska klara morgondagens och söndagens vandring, då de redan känns lite ömma. Men det är väl bara till att härda ut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar