Sidor

onsdag 7 oktober 2015

Simpass v 40

Ikväll for jag till simhallen igen. Började känna av lite träningsvärk efter gårdagens löppass, men det försvann lite i vattnet. 

Det var väldigt lugnt i simhallen. Jag fick en hel bana för mig själv och efter ungefär halva tiden hade jag nästan hela bassängen för mig själv. Så skönt!

Dagens pass ( eller egentligen v 40) såg ut såhär:

Det började ju lätt med 200 m valfritt. Fick bli bröstsim. Sedan påbörjade jag de 8*25 crawl, men efter sex längder var jag så trött att jag helt tappade tekniken. Så jag gick vidare till bensparkarna istället.

Det funkade ju kanon eftersom jag fick bröstsimsparka så att jag tog mig framåt.

Sparkar med fenor funkar också ok. Men det där med undervattenskick får jag inte ihop. Så jag körde på med crawlet där hela vägen istället.

Dolmen gick också bra. Det är med den jag kan slappna av i simningen. Dock känner jag att mina armtag är katastrof!

När jag sedan tog bort dolmen och skulle köra 4*50 tog jag helt slut och körde istället två utav dem bröstsim och sedan körde jag resterande bröstsim.

Som avslutning försökte jag mig på att göra en volt, men det slutade med att jag fick näsan full med vatten och inte kom riktigt runt hela vägen utan skruvade mig runt istället. Bävar för voltmomentet på lördag!

Nu känner jag mig lite trött och sliten och det ska bli skönt att vila imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar