Sidor

tisdag 10 april 2012

Dagens fynd!

Ända sedan mina sadlar blev stulna och med dem mina kära Mountain Horse-stigbyglar har jag suktat efter nya, men tyckt att de är alldeles för dyra, då de numera kostar runt 1200:-. De första jag köpte kostade ca 800:- och redan då tyckte jag de var dyra, men bra.

Idag satt jag och kollade runt lite på google för att försöka hitta några bättre begagnade till ett bra pris. Då hittade jag istället Myones hemsida där de hade dessa fantastiska stigbyglar till ett FANTASTISKT pris, 499:-. Ett alldeles lagom pris, tycker jag! Så jag klickade snabbt hem två par, ett till varje sadel och betalade totalt 1047:- inklusive frakt och allting, alltså billigare än vad ett par stigbyglar kostar normalt.



Ska bli så himla skönt att få rida med dessa underbara stigbyglar igen, jag märker att jag inte riktigt få samma goa nedtramp och balans i de stigbyglar jag har för tillfället, då MH-stigbyglarna har en liten lutning som ger ett naturligt bra tramp för mig.

Så nu är det bara till att vänta på att de kommer med posten!

2 kommentarer: