Sidor

fredag 2 mars 2018

Veckan

Så kallt det har varit denna vecka! Idag var första dagen som temperaturen började stiga mot nollan och plötsligt känns det varmt ute. Jämfört med de 15 minus och vind vi har haft alltså.

När jag var ute och nattade hästarna nu ikväll hade inte ens vattnet i deras hinkar frusit. Goda tecken!

Pga av kylan har det inte blivit varken träning eller ridning. Och igår gick jag upp 04:10 för att hinna med ett plan kl 07:05 från Landvetter till Arlanda, där ett möte väntade. 

16:45 lyfte planet som tog oss tillbaka till Landvetter och jag intog fönsterplats vid ena vingen. Såhär såg min utsikt ut:



När vi skulle gå inför landning fick vi vänta pga av att ett plan före oss hade fått rökutveckling så det var avstängt. Det blev världens längsta inflygning där vi cirkulerade över Göteborg och Kungsbacka sakta sjunkandes.

18:15 satt jag och min kollega i bilen och kunde köra hemåt. Det känns rätt märkligt ändå att ha besökt Arlanda sådär över dagen. När jag kom innanför dörren här hemma strax efter kl 20 var jag rejält trött och har varit trött hela dagen idag också. 

Nu är det skönt att det är helg och nu lockar sängen. Ska bli så skönt att få sova tills jag vaknar av mig själv imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar